Abel Tasman National Park

15 februari 2017 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Over genieten gesproken, vandaag gingen we dan eindelijk zeekayakken, op de Tasmanzee.
Het was super mooi weer en na een uitgebreide uitleg te water gegaan onder begeleiding. Het voor ons de eerste keer en na twijfel toch gekozen voor de tocht met begeleiding. Daar hebben we geen moment spijt van gehad. De gids was kundig en had veel kennis van planten, dieren en gelukkig ook van zeekayakken.  Ook is het leuk om andere mensen te spreken die overal  uit de wereld vandaan komen. Onderweg verschillende baaien aangedaan en toen de groep kleiner werd omdat er een aantal lopend terug zouden gaan zijn we met drie tweepersoons kayakken verder gegaan de zee op. Toen was het tijd voor het echte werk. Golfslag en wind maakte het spectaculair. Doordat het spatzeil vast zat aan de kayak konden we geen water in de boot krijgen.
Wat een belevenis. De gids en eigenaar, trots op zijn land en werkgebied, nam alle tijd en we kwamen een uur later dan gepland binnen. Wat een mooie manier aan het Abel Tasman Park te bekijken vanaf het water.

1. Nelleke Boeve-Hannessen:
    15 februari 2017
    Klinkt weer allemaal goed. Wat een spektakel op zee. Knap dat jullie die wandeling hebben uitgelopen..... pfff
  2. Anita:
    15 februari 2017
    Ja dat vond ik zelf ook wel. Onderweg denk ik wel eens wat zijn we aan het doen maar als we het weer gedaan hebben is de voldoening groot. Dat herken je vast wel.
  3. Luc:
    16 februari 2017
    Het ziet er allemaal weer geweldig en schitterend uit !!!
    Veel plezier en geniet !!!
  4. Anita:
    17 februari 2017