Abel Tasman National Park

14 februari 2017 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

We zijn vandaag met de watertaxi vanuit  Marahau naar Bark Bay gegaan.  Dat te water gaan met eb is op zich al een happening. Op land stap je in de boot die op een trailer staat, de boot wordt met een tractor naar zee gereden, bij zee rijdt de tractor de boot  op de trailer het water in. Zodra de boot kan drijven wordt de boot losgekoppeld en begint de vaartocht. De taxiboot liet onderweg ook nog wat mooie plekjes zien, waaronder zeehonden op een eiland.  Afgezet in Bark Bay zijn we via het Abel Tasman Coast Track terug gelopen naar Marahau. Daar stond 6,5 uur voor. Bij Torrent Bay hadden we vloed en moesten we 1,5 uur extra lopen, het zogenaamde high tide route. We hadden mooi weer maar de afstand viel ons tegen.  Na 7 uur lopen waren we weer terug. Pfff.... wat een eind. Als beloning zijn we pizza gaan eten bij het Park Café. Ik, Anita, lag om 20:30 uur compleet gesloopt op bed.  Klinkt niet echt als vakantie maar wij genieten volop.