Fortrose- Brighton

25 februari 2017 - Brighton, Nieuw-Zeeland

Vroeg op want we hadden een vol programma voor vandaag. Het was zwaar bewolkt en in de loop van de ochtend ging het regenen. Zachtjes maar gestaag. De regenjassen maar opgezocht want we lieten ons niet weerhouden door een beetje regen..
Waipapa Point, waar we verscholen in het gras en ook op het strand, een aantal mannetjes zeeleeuwen zagen liggen.  Daarna naar het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland genaamd: Slope Point. CurioBay, bij eb komt daar een versteend bos te voorschijn uit de zee, Florence Hill een uitkijkpunt. Purakaunifalls, een waterval. Toen door naar Nugget Point voor de vuurtoren en de zeeleeuwen en zeehonden. En als laatst naar Roaringbay, daar komen aan het eind van de dag de geel oog pinguïns aan land. Ze zijn zeldzaam en we waren vroeg maar we hebben er toch twee gezien. De afstand was te groot of mijn fotocamera niet goed genoeg om er een mooie foto van te maken, maar beter iets dan niets.Weer iets afgestreepte van onze " emmerlijst".

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wijtske:
    26 februari 2017
    Geweldig hoor, wat een verschillende landschappen en dieren...
  2. Ingeborg:
    26 februari 2017
    Wat een prachtig land is het toch. Leuk dat jullie allemaal van die spannende dingen doen en zulke mooie foto's maken. Hebben jullie nog wel zin om ooit terug naar huis te gaan?
  3. Anita:
    27 februari 2017
    Hoi Ingeborg, naar huis willen we zeker wel, alleen zijn we eigenlijk nog niet uitgekeken hier. Wij zouden onze tijd hier wel willen verlengen. De weken vliegen voorbij.
  4. Anita:
    27 februari 2017
    Hoi Wijtske, het is hier zeker prachtig.