Wanaka- Queenstown

20 februari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vertrokken via Lake Wanaka naar Lake Hawea. Beiden hele mooie meren met weinig toerisme.
Doorgereden naar Arrowtown, een dorpje nog in de stijl van de goudwinningstijd.
Op naar Queenstown, een stad die bekent staat om zijn outdooractiviteiten. En ja, ook wij konden de verleiding niet weer staan toen we langs de Shotover River reden en de jetboten zagen liggen. Na wat wikken en wegen toch besloten om er ook maar in de stappen. Rakelings langs de rotsen met een snelheid van 90 km, 360gr. draaien en superhard door de nauwe kloof.  Nu maar hopen dat de schipper geen stuurfout maakt. Wat een actie!! We konden vanwege de veiligheid zelf geen foto's maken  maar voordat we gingen, toen we stonden te wachten, maar wat foto's gemaakt van anderen.
' s Avonds net buiten Queenstown, aan het Wakatipumeer, een low budget camping opgezocht.
We staan midden tussen de jongeren en kijken onze ogen uit.

1. Wim:
    20 februari 2017
    He leuk man, wij kijken ook onze ogen uit met onze reisgenoten. Gaaf zeker met zo snelheid over het water te gaan.
  2. Anita:
    20 februari 2017
    Ja Wim, dat was kicken. Zo vlak langs de rotsen en op het laatste moment gooit hij het stuur om. En dan maar hopen dat hij weet wat hij doet.