Milford Sound- Manapouri

23 februari 2017 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Bij het opstaan eerst even naar de lucht gekeken en die was onbewolkt. Vandaag gingen we kajakken op de Milford Sound. Het is eigenlijk geen sound (baai) maar een fjord, ooit gevormd door een gletsjer. We werden eerst met de watertaxi naar de Sterling waterval gebracht met de bedoeling om al varend terug te gaan naar het begin punt. Kajakken in een fjord bekent dat je nergens aan land kan. De rotsen/bergen staan loodrecht in het water. Het is overweldigend als je in zo'n kleine kano zit en je kijkt omhoog naar die steile wanden. Vanuit de watertaxi moesten we in onze kajak stappen.
Bij de Sterling waterval kregen we uitleg hoe we zo dicht mogelijk bij de waterval konden komen. Zo leuk om te doen. Zo'n waterval veroorzaakt veel wind en je wordt natuurlijk nat. Dat was geen probleem want we hadden een spatzeil en speciale kleding van het bedrijf gekregen tegen water en kou. Onderweg twee zeehonden gezien en tot grote verrassing waren er dolfijnen tot ver in de baai. Dat was heel bijzonder zei onze gids dat ze zo ver de baai inkwamen. Weer een bijzondere dag.

1. Nelleke Boeve-Hannessen:
    23 februari 2017
    Jongens wat hebben jullie het daar fantastisch. Wat een schitterende foto's en het geeft nog niet eens weer hoe het is om daar in het echt te zijn.
    Veel plezier verder
  2. Luc:
    23 februari 2017
    Het ziet er allemaal weer geweldig uit, jongens.
    Dit wordt een reis om nooit meer te vergeten !!!!
    Veel plezier !!!!!
  3. Wijtske:
    24 februari 2017
    Hoi,
    Was dit wat we gezien hebben op het filmpje van Facebook???

Fantastisch gewoon!
  4. Anita:
    25 februari 2017
    Hoi Wijts, nee dat denk ik niet, dat was al veel eerder.