Fox Glacier

18 februari 2017 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Toch verrassend goed geslapen. We zijn naar Fox Glacier Village gereden om vanuit daar een rondvlucht te gaan maken over de Fox Gletsjer en langs de westkant van Mt. Cook met een helikopter. Het lijkt ons fantastisch en ook wel spannend.
Na de veiligheidsinstructies werden we naar de heli gebracht en konden we instappen. Gordel om en koptelefoon op. Het weer was ons goed gezind, volop zon.
En toen de lucht in, zo anders dan verwacht, het opstijgen ging heel vloeiend.
De piloot vloog heen over de Franz Josef Gletsjer ( toegift, stond niet in de folder), daarna  langs de westkant van Mt. Cook. Op 2000m werd de heli in de sneeuw gezet, aan de rand van de gletsjer en mochten we uitstappen (stond wel in de folder). Foto's gemaakt en genoten van de bijzondere omgeving op hoogte, in de volle zon. Daarna over de Fox Gletsjer terug. Na een half uur stonden we weer beneden. Een geweldige ervaring rijker.

Die dag nog een wandeltochtje gemaakt om Lake Matheson en aan het eind van de middag lopend naar het eind van de Franz Josef Gletsjer. Weer een dag met vele indrukken.