Lake Pukaki - Mt. Cook National Park

1 maart 2017 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Bij zonsopkomst kwam Lake Pukaki in de zon te liggen. Met mistflarden over het meer en Mt. Cook in de zon gaf dat een heel mooi plaatje. Niet veel later kwam de mist over het meer en werd het zicht minimaal. Toch maar gaan rijden want we wilden nog een grote wandeltocht doen. We hadden er eentje uitgekozen die niet qua lengte uitdagend was maar waar de uitdaging zat in de 2200 traptreden. De route heette "The Sealy Trans Track". Vol goede moed begonnen. Wat zwaar die traptreden, sommige van steen/rots en sommige van hout. Sommige treden heel smal en anderen heel breed. We hadden al tegen elkaar gezegd dat als we dit zouden halen we " Nepal proof" zouden zijn. De mist was volledig opgetrokken en de zon scheen volop.
We zijn gestart om 10:00uur en in de volle zon hebben we alle 2200 trappen gelopen. Boven gekomen hebben we een broodje gegeten en al gauw waren we eigenlijk al wel weer in staat om door te gaan. Het pad kon je verder volgen en dan heette het " The Mueller track".
Geen trappen meer maar een steil stuk over rotsblokken, kleine en grote. Ook zwaar maar toch heel anders. Onze inspanning werd beloond met een prachtig uitzicht. Het was inmiddels 14:30 uur en we moesten ook nog terug. Dezelfde weg terug, dus weer klauteren over rotsblokken, soms op handen en voeten en nu 2200 treden naar beneden. Pffff...... om 17:30 uur stonden we weer beneden op de parkeerplaats. Er was een camping naast de parkeerplaats en daar zijn we gaan staan. Moe maar voldaan. Luc en Nelleke wij zijn "Nepal proof"!!!!!

1. Nelleke Boeve-Hannessen:
    3 maart 2017
    Ja de Himalaya blijft trekken hé?!
    Maar wij zijn nog niet Nepal proof
    Machtig wat hebben jullie het fantastisch
    Fijne dagen nog
  2. Anita:
    4 maart 2017
    Ja,we kunnen het nog niet loslaten.